Amerykański producent samochodów Chrysler Fiat, który uważa się za America’s Import, niechcący poszedł w ślady popularnego importera – Volkswagena. Niestety dla amerykańskiego producenta samochodów, trop, którym podążają nie jest związany z niemiecką kulturą jazdy. Zamiast tego, został on przyłapany przez Agencję Ochrony Środowiska na wprowadzaniu w błąd w kwestii emisji spalin przez silniki Diesla.

Tylko modele Jeep Grand Cherokee i Ram 1500 z 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym zostały wymienione jako potencjalnie zagrożone. Dodatkowo, ma to wpływ tylko na lata modelowe 2014, 2015 i 2016.

Ukryte oprogramowanie znalezione w pojazdach z silnikami Diesla

EPA ogłosiła wczoraj, że dochodzenie w sprawie silników wysokoprężnych Chrysler Fiat ujawnił, że pojazdy producenta samochodów zawierają oprogramowanie i urządzenia, które zmieniają sposób, w jaki pojazd działa, gdy jest testowany na emisje. Podczas gdy EPA nie twierdzi, że konstrukcja oprogramowania i urządzeń jest celową próbą obejścia przepisów dotyczących emisji lub stanowi „urządzenie obniżające sprawność”, wydaje się, że dochodzenie aktywnie bada tę możliwość.

Chrysler Fiat zaprzecza odpowiedzialności.

Chrysler „Defeat Device” – Engineered Beautiful?

Dużym problemem, który został odkryty w ramach skandalu Volkswagena było użycie przez tego producenta samochodów tzw. urządzeń obniżających sprawność. Uszkodzenie urządzenia jest każdy rodzaj sprzętu samochodowego, zwykle część komputera emisji, który próbuje obejść lub sfałszować wyniki testu emisji. Na przykład, urządzenie może ograniczyć ilość paliwa dostarczanego do silnika, lub zmienić sposób pracy silnika, podczas testu emisji, w celu wytworzenia bardziej korzystne wyniki.

Jak EPA zawiadomienie o naruszeniu wyjaśnia, było 8 konkretnych urządzeń lub kawałki oprogramowania odkryto, że były używane przez Chrysler Fiat, że firma nie ujawniła do EPA, jak było wymagane. Te 8 urządzeń są związane z produkcją fałszywych wyników testów emisji.

Kary

Chrysler Fiat będzie prawdopodobnie w obliczu dość poważne kary w postaci grzywien cywilnych w wyniku ich braku dokonania odpowiednich ujawnień do EPA, nawet jeśli okaże się, że nie defeat devices były rzeczywiście używane. Jeśli okaże się, że urządzenia obniżające sprawność zostały użyte, tak jak w sprawie VW, zarzuty karne mogą nastąpić, a kary mogą być znacznie, znacznie gorsze.