Kiedy przychodzi do planowania ślubu, są szanse, że pierwszą rzeczą, która przychodzi na myśl jest albo ceremonia lub przyjęcie. I nie bez powodu! Są to zazwyczaj najbardziej zabawne i najbardziej oczekiwane elementy wiązania węzła. Ale, istnieje wiele innych szczegółów prowadzących do wielkiego dnia, że nie wolno zapomnieć! Obrączki, przysięga, stacjonarka i oczywiście – licencja małżeńska!

Wymagania i kroki do uzyskania licencji małżeńskiej różnią się w zależności od tego, w jakim stanie bierzesz ślub, więc ważne jest, aby znać wszystkie szczegóły przed wyjazdem. Aby pomóc Wam w tym procesie, porozmawialiśmy z Tiffany Halkitis z Events Luxe, LLC, która udzieliła nam fachowych porad na temat uzyskania licencji małżeńskiej w stanie Missouri. 

Poznaj eksperta

Tiffany Halkitis jest właścicielką i główną organizatorką imprez w Events Luxe, LLC w rejonie St. Louis.

Gdzie można uzyskać licencję małżeńską w Missouri?

W stanie Missouri, licencje małżeńskie są wydawane przez Recorder of Deeds w każdym hrabstwie, i są ważne tylko w stanie Missouri. Jednakże wnioskodawcy nie muszą być rezydentami. Aby ubiegać się o licencję, oboje partnerzy muszą stawić się osobiście przed urzędnikiem stanu cywilnego (Recorder of Deeds) lub jego zastępcą. Możesz znaleźć swojego lokalnego recordera tutaj. Należy tylko pamiętać, że wiele hrabstw wymaga wcześniejszego umówienia się na spotkanie. 

Zgodnie z prawem stanowym Missouri, wszyscy ubiegający się o licencję małżeńską muszą mieć ukończone 18 lat lub posiadać zgodę od rodzica lub opiekuna. Jeśli mają mniej niż 15 lat, należy uzyskać nakaz sądu okręgowego. Wnioskodawcy nie mogą być już w związku małżeńskim, ani nie mogą być spokrewnieni przez krew do pierwszego kuzyna włącznie. 

Mogą istnieć pewne procedury licencyjne specyficzne dla danego powiatu, które musisz znać, więc upewnij się, że skontaktujesz się ze swoim powiatowym Recorder of Deeds, aby uzyskać więcej informacji.

Dodatkowo, Halkitis podkreśla, że licencja jest ważna tylko przez 30 dni, więc „chcesz ją uzyskać w ciągu miesiąca od daty ślubu. Zazwyczaj polecam moim klientom, aby poszli miesiąc , ale nie dzień wcześniej! Ceremonia musi się odbyć w ciągu 30 dni od wydania licencji, więc nie idźcie wcześniej tylko po to, aby odhaczyć ją z listy!”.

Przynieś swoją dokumentację

Jest kilka dokumentów, które będą potrzebne do uzyskania licencji małżeńskiej w Missouri. 

Dowód tożsamości i wieku. Obie strony będą musiały udowodnić swoją tożsamość i wiek za pomocą prawa jazdy, dowodu osobistego, paszportu, dowodu wojskowego, uwierzytelnionej kopii amerykańskiego aktu urodzenia lub rządowego dowodu osobistego.
Numery ubezpieczenia społecznego.
Pieniądze. Będziesz musiał zabrać ze sobą $48 do $60 (za prawo jazdy plus uwierzytelnioną kopię), więc weź trochę więcej na wszelki wypadek. W większości hrabstw, gotówka, karta kredytowa lub debetowa jest akceptowana, choć może być opłata za przetwarzanie danych przez bank, jeśli używasz karty. 

Pamiętaj, aby przynieść je ze sobą na spotkanie osobiste. W wielu hrabstwach, takich jak Jackson County, można również rozpocząć proces aplikacji online.

Pobierzcie się!

Pamiętaj, że licencja małżeńska jest tylko formalną zgodą na zawarcie związku małżeńskiego. Nie oznacza to, że jesteście małżeństwem! To jest miejsce, gdzie akt małżeństwa przychodzi w. Nie pomylcie tych dwóch rzeczy!

Licencja małżeńska musi być odebrana przed ceremonią, a osoba przeprowadzająca ceremonię musi mieć ją w ręku. W rzeczywistości jest to wykroczenie dla każdego, kto może przeprowadzić ceremonię małżeństwa, jeśli licencja nie zostanie wcześniej okazana. Po tym, jak oficjalnie powiecie „tak”, wasz urzędnik ma piętnaście dni na zwrot licencji do urzędu stanu cywilnego, który wydał licencję. 

„Jeśli macie przyjaciela, który nie robi tego przez cały czas, musicie upewnić się, że zna on tę zasadę i wyśle licencję natychmiast po ceremonii” – przestrzega Halkitis.

Ona kontynuuje: „Chcesz również upewnić się, że twój urzędnik obchodzi się z dokumentem z ostrożnością, jeśli (s)on jest przyjacielem i będzie uczestniczyć w przyjęciu. Nie zgubcie go, nie pozwólcie mu przeoczyć, nie pozwólcie mu/jej wysłać go pocztą po 15 dniach”.

I, bardziej niż cokolwiek innego, Halkitis podkreśla, „upewnij się, że twój urzędnik jest 'certyfikowany’ online na długo przed ślubem, aby móc sprawować urząd, aby wszystko było w pełni legalne!”.